وب‌سایت شبکه الجزیره در گزارشی در گفت‌وگو با کارشناسان نظامی به این پرسش می‌پردازد که چرا روسیه در جنگ اوکراین از پهپادها استفاده نمی‌کند؟
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
راهبرد امریکا برای کنترل و مهار ایران به پلن‌های هوشمندانه پیش رفته است، فهم چین و روسیه از نیاز دولت رئیسی به اعتبار بین المللی متاثر از ضعف سرمایه اجتماعی در داخل، رئیسی را با تبلیغات وسیع و تدارک تشریفات برنامه ریزی، در دامی قرار داد که او خواستار آن بود، رئیسی به اعتبار مشورت مشاورانش نیاز به پیروزی‌هایی در سیاست خارجی داشت و این پیروزی‌ها اگرچه در موقعیت‌های تبلیغاتی سودمند بود، اما در سفره مردم ایران تاثیری نداشت.
سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا امروز اعلام کرد: عضویت در ناتو در آینده نزدیک محتمل نیست؛ چرا که این امر ناتو را در جنگ متقابل با روسیه قرار می‌دهد.
روستوف-آن-دون بزرگترین شهر در جنوب روسیه و پایتخت منطقه روستوف است که در مجاورت بخش‌هایی از اوکراین واقع شده که جنگ در آن جریان دارد.
حمله اخیر هواپیماهای بدون سرنشین به کرملین ممکن است کار جناح‌های اوکراینی یا داخلی روسیه باشد. حتی احتمالا این حمله به‌منظور برقراری یک چتر امنیتی گسترده‌تر، با یک عملیات با «پرچم دروغین» توسط خود دولت روسیه صورت گرفته باشد. در این شرایط ممکن است این فرد اقتدارگرا ادعا کند که این یک سوء‌قصد به جانش بوده است.
علیرغم تمام صحبت‌هایی که مطرح شده پوتین هنوز دستورالعمل استالینیستی را اتخاذ نکرده است. بوروکراسی روسیه آماده اجرای گزینه‌های رادیکال‌تر است.
به نظر می‌رسد انتشار تصویر نفر سوم پیچیده‌ترین دستگاه امنیتی رژیم شاه، بعد از ۴۴ سال بی ارتباط به انسجام گروه‌های اپوزیسیون ایران در خارج از کشور نیست. در شرایطی که آمریکا، اسرائیل به صورت آشکار و کشور‌های اروپایی متاثر از حمایت ایران از روسیه در جنگ اوکراین به طور ضمنی از مخالفان ایران حمایت می‌کنند، آنچه به عنوان راهبرد اپوزیسیون در خارج از کشور در حال پیگیری است، عمل به توصیه‌های ثابتی برای همگرایی مخالفان جمهوری اسلامی است.
تانک‌های زرهی تازه به اوکراین کمک می‌کنند حملات روسیه را دفع کند، اما خطرات در حال افزایش هستند.
رئیس سابق اتحادیه فوتبال روسیه دلیل اینکه چرا این اتحادیه رای گیری درباره خروج احتمالی از یوفا و انتقال به AFC را به تعویق انداخت، عنوان کرد.
از باهموت به عنوان جهنم روی زمین یاد خواهد شد، با نوعی نبرد متعارف طاقت فرسا که از زمان جنگ کره بین دو کشور دیده نشده است. روسیه و اوکراین هر دو با  تلفات سنگین ادامه خواهند داد.
اگر هدف از تعیین سقف قیمت قطع سرمایه‌هایی بوده که روسیه برای راه اندازی ماشین جنگی‌اش از آن استفاده می‌کند محاسبه اشتباهی در مورد قیمت صورت گرفته است. قفل کردن قیمت فعلی نفت روسیه فشار زیادی بر کرملین وارد نخواهد کرد. حتی اگر با موفقیت اجرا شود ممکن است تاثیر مادی بر توانایی روسیه برای راه اندازی جنگ نداشته باشد.
دبیرکل ناتو دلیل اصلی تداوم حمایت آمریکا از اوکراین در جنگ این کشور با روسیه و همچنین لزوم شکست مسکو در این جنگ را افشا کرد.
«آناتولی آنتونف» تأکید کرد که دیپلمات ها و سیاستمداران روسیه هر کاری می کنند تا از وقوع جنگ هسته ای جلوگیری کنند چرا که این جنگ هیچ برنده ای ندارد.
مسکو یک سیستم دفاع هوایی کلیدی و برخی از نیرو‌ها را برای تقویت جنگ خود در اوکراین از سوریه خارج کرده است. این موضوع احتمالا محاسبات اسرائیل در مورد حمله به سوریه یا تسلیح اوکراین را تغییر می‌دهد.
فارن پالیسی در گزارشی تحلیلی می‌نویسد نخست‌وزیر و حزب حاکم جدید ایتالیا از سال‌ها پیش از طرفداران رئیس‌جمهور روسیه و مخالف تحریم‌ها علیه مسکو بوده‌اند.
روسیه و چین هر دو در رقابتی هستند تا آمریکا را در قابلیت‌های جنگ فضایی پشت سر بگذارند. روس‌ها بر این باورند که حذف چیزی که "عصای زیر بغل" فناوری می‌دانند می‌تواند نیرو‌های آمریکایی را از نظر روانی فلج کند و "زنجیره کشتار" را مختل کند. استراتژیست‌های چینی این فناوری‌های مخرب را "گرز قاتل" می‌نامند.
با شعله‌ور شدن تنش‌ها بین تاجیکستان و قرقیزستان مسکو و پکن ترجیح دادند در حاشیه باقی بمانند.
کارشناس مسائل روسیه: این‌که تا چه اندازه این تحرک جدید روس‌ها می‌تواند به یک جنگ هسته‌ای تبدیل شود، می‌توان از بعید بودن چنین احتمالی سخن به میان آورد. چرا که نزدیکی محدوده سرزمینی اوکراین به روسیه، عملا امکان حمله هسته‌ای بزرگ را از این کشور سلب کرده است
نشنال اینترست نوشت: مهم نیست که چه کسی در جنگ اوکراین پیروز شود، مهم این است که ایالات متحده بازنده استراتژیک این جنگ خواهد بود.
جنگ روسیه و اوکراین که مرزهای دو کشور را درنوردیده و نیز تغییر ماهیت آن در بعد نظامی و ابعاد سیاسی باعث شده که به سختی می توان پیامدهای آن را برای منطقه و جهان  برشمرد.
پوتین و رئیسی از زمان آغاز جنگ اوکراین دست‌کم  چهار بار با یکدیگر صحبت کرده‌اند که به مراتب بیش از صحبت هر کدام از آنها با دیگر رهبران جهان است.
وب‌سایت شبکه الجزیره در گزارشی در گفت‌وگو با کارشناسان نظامی به این پرسش می‌پردازد که چرا روسیه در جنگ اوکراین از پهپادها استفاده نمی‌کند؟
وب‌سایت شبکه الجزیره در گزارشی در گفت‌وگو با کارشناسان نظامی به این پرسش می‌پردازد که چرا روسیه در جنگ اوکراین از پهپادها استفاده نمی‌کند؟
روزنامه کیهان با انتقاد از موضع یکی از روزنامه‌ها‌ی اصلاح طلب نوشت: ادعا شده که آمریکا و اروپا به ادامه مذاکرات اصرار دارند و در مقابل این روسیه و چین هستند که انعقاد توافق برجام را مخالف منافع خود می‌بینند. ادعا‌های این متن تحریف‌کننده اظهارات نمایندگان روسیه و چین است.
بنابر اعلام سازمان فضایی ایرانی به دلیل درصد بسیار بالای موفقیت پرتابگر سایوز، پرتاب ماهواره خیام به کشور روسیه واگذار شده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ